nyhet | 2016-06-03

Röster från Tillståndet i miljön 2016

Digitalisering, cirkulär ekonomi och FN:s miljömål stod i fokus när Tillståndet i miljön hölls den 1 juni. Närmare 250 personer kom till Grand Hotel för att inspireras, byta idéer och kunskap och få höra om de senaste frågorna på miljöagendan. Här har vi samlat några röster från dagen.

Agneta Hultstrand, Högskolan i Borås, Malena Karlsson, Stockholm Vatten/GlashusEtt och Sverker Carlsten, HUAros AB Agneta Hultstrand: Jag undervisar i hållbar utveckling så jag vill belysa möjligheterna som finns i branschen. De flesta aktörer på det här området och som är här i dag syns inte i media men det händer faktiskt väldigt mycket och arbetsmarknaden är enorm. Malena Karlsson: Jag jobbar med kunskap och kommunikation så det viktigaste för mig är att samla idéer och inspiration, speciellt på temat FN:s globala hållbarhetsmål. Det är fjärde året jag är här. Sverker Carlsten: Det är väldigt kul med den här kunskapsöverföringen, utbytet av idéer, så här gör vi. Det är bra med konkreta exempel på effektiva strategier och aktiviteter. Väldigt bra moderator också, det blir bra diskussioner på scenen.